Bli elev på skolan

Ansökan till skolan

Vi tycker det vore väldigt roligt om du skulle vilja bli elev på vår skola. Val av skola görs via Uddevalla kommuns e-tjänst. Ansök till oss redan i dag!

Ansök hos Uddevalla kommun

Deltidsförskolan

Bäckaforsskolans deltidsförskola är en plats som präglas av ordning, harmoni och trygghet. Lärandet sker genom att leka, skapa och utforska – på egen hand, i grupp och tillsammans med vuxna. Ditt barn får möjlighet att utveckla språket, sin matematiska färdighet och sociala förmåga. Vi har en fantastisk utemiljö, både som skolgård och med många valmöjligheter på gångavstånd. Deltidsförskolan vänder sig till barn i 5-årsåldern.

Fritids

Vi har i dagsläget ingen egen fritidsverksamhet, men har ett gott samarbete med ett fritids nära oss. Våra barn blir efter skolan hämtade av personal från detta fritids och går därför i gemensam skara dit.

Marelds fritids